Urząd Gminy w Kleszczowie Referat Zdrowia, Oświaty, Kultury i Promocji
ul. Główna 47
97-410 Kleszczów
tel. 44 731 66 25
kleszczow@kleszczow.pl
www.kleszczow.pl/
Kleszczów – Stypendia motywacyjne dla studentów
organizator:Urząd Gminy w Kleszczowie
Kleszczów – Stypendia motywacyjne dla studentów
Termin składania wniosków o stypendia motywacyjne Gminy Kleszczów za rok akademicki 2023/2024 upływa 12 listopada 2024 r.
Stypendia mogą otrzymać studenci, którzy:
- nie ukończyli 26 roku życia,
- posiadają stałe miejsce zameldowania na terenie Gminy Kleszczów od co najmniej 3 lat,
- nie uzyskują stałych dochodów na podstawie umowy o pracę,
- ukończyli 1 rok studiów, uzyskali bez warunków wpis na rok kolejny i osiągnęli dobre wyniki w nauce (średnia ocen za rok lub jeden z semestrów co najmniej 4.00) lub wykazali się szczególnym osiągnięciem związanym ze studiami lub osiągnięciem sportowym z zakresu:
- autorska książka/monografia naukowa, olimpiada międzynarodowa lub przedmiotowa o zasięgu ogólnopolskim,
- zajęcie miejsca I-XX w międzynarodowym konkursie o charakterze naukowym,
- zajęcie miejsca I-X w ogólnopolskim konkursie o charakterze naukowym,
- artykuł naukowy (czasopismo recenzowane),
- udział w kadrze narodowej,
- udział w rozgrywkach ekstraligi, superligi i ekstraklasy,
- zajęcie miejsca I-XX w zawodach sportowych na szczeblu międzynarodowym,
- zajęcie miejsca I-X w zawodach sportowych na szczeblu krajowym.
Z tytułu pobierania nauki na więcej niż jednym kierunku studiów student może otrzymać stypendium:
- za pierwszy kierunek – w wysokości 100 proc. przyznanej kwoty stypendium,
- za drugi i kolejny kierunek studiów – w wysokości 50 proc. przyznanej kwoty stypendium.
Wymagane dokumenty:
- wniosek o przyznanie stypendium motywacyjnego,
- oświadczenie o nieosiąganiu dochodów,
- informacje osobowe,
- oryginał zaświadczenia o średniej ocen (min. 4.00) za zaliczony rok studiów wystawione przez właściwy dziekanat szkoły wyższej oraz informacja o uzyskaniu wszystkich zaliczeń i zdaniu wszystkich egzaminów, potrzebnych do zaliczenia roku akademickiego oraz uzyskaniu wpisu na kolejny rok akademicki lub o zakończeniu nauki,
- potwierdzenie uzyskania szczególnych osiągnięć (w celu uwiarygodnienia przedstawianych przez studenta osiągnięć należy przedstawić oryginały imiennych dyplomów do wglądu lub uzyskać potwierdzenie wskazanego we wniosku osiągnięcia z uczelni lub odpowiedniej instytucji lub klubu.
Więcej informacji można uzyskać w Referacie Zdrowia, Oświaty, Kultury i Promocji, stanowisko ds. stypendiów, kultury i opieki nad dziećmi do lat 3, pokój numer 5, tel. 44 731 66 25 lub na stronie www.kleszczow.pl w zakładce „Druki do pobrania”.
Gmina Kleszczów zaprasza też studentów studiów stacjonarnych do składania wniosków o stypendium motywacyjne na rok akademicki 2024/2025. Stypendium przyznawane jest w formie miesięcznego wsparcia finansowego, w kwocie 1000 zł, na okres od 1 października do 30 czerwca.
Stypendium mogą otrzymać studenci, którzy spełniają łącznie pięć warunków:
- nie ukończyli 26 roku życia, chyba że 26 rok życia przypada w ostatnim roku studiów, w takim przypadku stypendium może zostać przyznane do końca tego roku akademickiego,
- nie powtarzają roku, na który ubiegają się o stypendium,
- nie korzystają z urlopów określonych w regulaminie studiów w okresie, na który ubiegają się o przyznanie stypendium,
- posiadają stałe zameldowanie na terenie Gminy Kleszczów od co najmniej 3 lat, licząc od daty upływu terminu składania wniosków o stypendium,
- przedstawili zaświadczenie (oryginał) z uczelni o statusie studenta wraz z informacją o realizowaniu przez studenta nauki zgodnie z planem studiów, w tym korzystaniu z urlopów określnych w regulaminie studiów oraz niepowtarzaniu roku.
Stypendium przyznawane jest jako miesięczne świadczenie w okresie od 1 października do 30 czerwca każdego roku akademickiego. Od roku 2024/2025 jego wysokość to 1000 zł miesięcznie.
Warunkiem otrzymania stypendium jest podpisanie przez Wójta Gminy Kleszczów umowy ze stypendystą.
Stypendium przekazywane jest na konto wskazane przez studenta lub (wyjątkowo) wypłacane jest w kasie Urzędu Gminy w Kleszczowie do 10 dnia każdego miesiąca.
Kontynuacja wypłat w drugim semestrze roku akademickiego będzie możliwa dopiero po ponownym dostarczeniu przez studenta zaświadczenia o kontynuowaniu studiów. Zaświadczenie należy dostarczyć do 31 marca 2025 roku.
Student traci prawo do otrzymywania przyznanego stypendium w przypadku:
- podania nieprawdziwych danych we wniosku,
- skreślenia z listy studentów,
- powtarzania semestru lub roku akademickiego,
- korzystania z urlopów określonych w regulaminie studiów,
- przerwania studiów lub ich zakończenia w trakcie trwającego roku akademickiego.
Termin składania wniosków na rok akademicki 2024/2025 upływa w dniu 31 października br.
Wnioski złożone po terminie pozostawia się bez rozpoznania.
Studenci, którzy nie złożą wniosków o przyznanie stypendiów w terminie do 31.10.2024 roku mają możliwość ponownego złożenia wniosku na kolejny, letni semestr nauki do końca marca 2025 roku.
Wzory dokumentów wymaganych do otrzymania stypendium są do pobrania na stronie gminy Kleszczów w zakładce „Druki do pobrania” lub w Punkcie Obsługi Klienta w Urzędzie Gminy Kleszczów. Szczegółowe informacje można uzyskać w Referacie Zdrowia, Oświaty, Kultury i Promocji, tel. 44 731-66-25, pokój numer 5.
Wszystkie informacje pochodzą ze strony: kleszczow.pl
W naszej bazie codziennie znajdziecie nowe, interesujące propozycje stypendialne.
Zainteresowało Cię to stypendium? Wesprzyj nas na Patronite, żebyśmy mogli dodawać ich jeszcze więcej!