Targi w Krakowie
Galicyjska 9
31-586 Kraków
strefastudenta@targi.krakow.pl
packaginginnovations.pl/strefa-studenta
13. Konkurs Strefa Studenta na projekt opakowań
organizator:Targi w Krakowie
13. Konkurs Strefa Studenta na projekt opakowań
Strefa Studenta to konkurs, którego celem jest promocja młodych projektantów opakowań, który rozpoczyna się już na kilka miesięcy przed targami. W czasach kiedy wiele firm narzeka na brak pracowników, Strefa Studenta staje się idealnym miejscem, gdzie łatwo spotkać utalentowanych ludzi, którym zależy na znalezieniu ciekawej oferty pracy.
Możliwość wymiany kontaktów na stoisku konkursowym jest więc nie tylko szansą dla młodych projektantów, ale również dla firm poszukujących pracowników.
Zadanie konkursowe polega na zaprojektowaniu i wykonaniu prototypu opakowania, etykiety bądź spójnej koncepcji graficznej opakowania dla linii produktowej. Podstawą jest innowacyjny i zaskakujący pomysł, który może zostać wprowadzony do produkcji.
Konkurs podzielony zostanie na 2 etapy:
- I etap
Stwórz projekt, wypełnij formularz zgłoszeniowy (dostępny od 30 stycznia). Prace konkursowe można zgłaszać do 30 kwietnia 2024 r. do godziny 12:00. Zgłoszone prace zostaną ocenione przez profesjonalne Jury, w skład którego wejdą autorytety środowiska oraz praktycy i eksperci branży opakowaniowej oraz graficznej. Z wszystkich kategorii zostanie wyłonionych łączne 10 prac do finałowego etapu konkursu. Lista nominowanych prac zostanie podana na naszej stronie internetowej www.packaginginnovations.pl w zakładce „Strefa Studenta” już 6 maja 2024 r.
- II etap
Autorzy nominowanych prac zostaną zaproszeni na finał konkursu, który odbędzie się 09-10 października 2024 w EXPO Kraków podczas 16. Międzynarodowych Targów Opakowań Packaging Innovations w specjalnie stworzonej strefie wystawienniczej. Uczestnicy konkursu podczas 2-minutowych prezentacji będą mieli szanse zaprezentować prototypy swoich prac, opowiedzieć o nich Jury i odpowiedzieć na pytania ekspertów. Jury na podstawie ocen projektów oraz prezentacji uczestników wyłonią zwycięskie prace w każdej z 3 kategorii. Wszyscy autorzy projektów nominowanych do II etapu, przez 2 dni trwania targów będą mogli prezentować swoje prace tysiącom branżowych zwiedzających. To niezastąpiona okazja do nawiązania kontaktów biznesowych i pozyskania pierwszych zawodowych zleceń.
Kategorie konkursowe
Wrażenie
Estetyczne, nowoczesne, zaskakujące, określające zapakowany w nim produkt i przede wszystkim wyróżniające się na półce. Takie właśnie powinno być opakowanie w Kategorii Wrażenie. Nie bez znaczenia w tej kategorii jest również proces projektowy. Nieszablonowe pomysły i nienaganne wykonanie opakowania to podstawowe elementy oceny projektu.
Funkcjonalność i forma
Oceniane będą projekty nietypowych rozwiązań konstrukcyjnych opakowań. Nowatorskie technologie, funkcje, zabezpieczenia, czy zamknięcia opakowań, to elementy brane pod uwagę w Kategorii Forma. Oceniane będą innowacyjność rozwiązań i dostrzeżenie potrzeb odbiorcy.
Szata graficzna
Kategoria kierowana do grafików tworzących ciekawe projekty graficzne na opakowaniach. Uczestnicy mogą korzystać z dowolnych opakowań tworząc na nich spójne koncepcje graficzne. Oceniane będą ciekawe pomysły, precyzyjne wykonanie i niepowtarzalność projektu. Uczestnicy mogą zgłaszać zarówno projekty etykiet czy grafiki na opakowania jednego produktu, bądź też spójną koncepcję identyfikacji wizualnej całej linii produktowej.
Zasady konkursu
W konkursie mogą wziąć udział osoby pełnoletnie do 30 roku życia, posiadające pełną zdolność do czynności prawnych oraz niezwiązane zawodowo z firmami zajmującymi się projektowaniem opakowań lub też z produkcją opakowań. Uczestnicy konkursu muszą posiadać status studenta.
Podstawą jest innowacyjny i zaskakujący pomysł, który może zostać wprowadzony do produkcji.
Prace mogą być zgłaszane w 3 kategoriach (1 praca może być zgłoszona tylko w 1 kategorii) do 30 kwietnia 2024 roku do godziny 12:00.