Zjednoczenie na Rzecz Żyjących z HIV/AIDS "Pozytywni w Tęczy"
ul. Targowa 44 lok. 1/1A
03-773 Warszawa
robert.lukasik@pozytywniwteczy.pl
http://www.getting-to-zero.pl/
Getting to zero "Dążymy do zera" konkurs plastyczny
organizator:Zjednoczenie na Rzecz Żyjących z HIV/AIDS "Pozytywni w Tęczy"
Getting to zero "Dążymy do zera" konkurs plastyczny
Getting to zero – Dążymy do zera – konkurs plastyczny
Jeżeli lubicie rysować, malować lub fotografować, a w dodatku nieobce są Wam tematy społeczne, to mamy dla Was wspaniałą wiadomość. Zjednoczenie Pozytywni w Tęczy, wraz z początkiem października ogłosiło konkurs plastyczny „Getting to zero – Dążymy do zera” na najlepszy plakat promujący „Światowy Dzień AIDS 2012”. Donatorem akcji jest Krajowe Centrum ds. AIDS. Partnerami i sponsorami projektu są: Abbott Laboratories Poland, marka Durex i Gilead Sciences Poland. Patronat honorowy nad projektem objęła Państwowa Inspekcja Sanitarna.
Getting to zero
Hasło główne konkursu, które może być inspiracją dla uczestników to „Getting to zero – Dążymy do zera. Zero nowych zakażeń HIV. Zero zgonów z powodu AIDS. Zero dyskryminacji”. Celem projektu jest dobra zabawa – wykazanie się pomysłowością i oryginalnym podejściem do tematu – oraz edukacja, poprzez upowszechnianie wiedzy na temat chorób przenoszonych drogą płciową i popularyzacja świadomości o zagrożeniach z nimi związanych.
Wspólny cel
Badanie Global Sex Welbeeing Survey 2012 przeprowadzone przez markę Durex w 36 krajach świata, pokazuje, że pomimo wysokiego poziomu wiedzy (82%) na temat bezpieczeństwa seksualnego, praktyka wciąż pozostawia wiele do życzenia. W związku z tym marka zainaugurowała kampanię społeczno-edukacyjną „Bezwstydnie, o…”, której jedynym z celów jest poprawianie poziomu bezpieczeństwa seksualnego oraz podnoszenie świadomości w tym zakresie.
Podobne zadanie postawiło przed sobą Zjednoczenie Pozytywni w Tęczy organizując konkurs „Getting to zero”. Dlatego Durex postanowił zaangażować się w ten projekt, aby wspólnymi siłami wzmacniać ważny społeczny przekaz – mówi Maja Medowska, Durex Brand Manager.
Grunt to kreatywność
Konkurs skierowany jest do studentów wyższych szkół plastycznych, uczniów średnich szkół sztuk pięknych oraz członków klubów i grup plastycznych. Jego uczestnik ma za zadanie przygotować plakat, który w kreatywny sposób będzie podejmować problem chorób przenoszonych droga płciową oraz informować na temat obchodów Światowego Dnia Walki z AIDS w Warszawie, przypadający na 1. grudnia. Co ważniejsze? Do konkursu można zgłosić dowolną ilość prac lub fotografii. Więc w tym przypadku, im więcej tym lepiej, ponieważ można zwiększyć swoje szanse na wygraną.
Prace oceniać będzie jury złożone z artysty plastyka Dominika Jasińskiego, Krzysztofa Tylickiego – właściciela agencji interaktywnej, Maryli Rogalewicz z Krajowego Centrum ds. AIDS, Agnieszki Walendzik-Ostrowskiej – specjalisty z zakresu edukacji seksualnej i profilaktyki HIV/AIDS oraz Roberta P. Łukasika – prezesa Zjednoczenia. Można więc być pewnym, że prace zostaną ocenione profesjonalnie, zarówno pod względem walorów artystycznych, jak i merytorycznego podejścia do tematu.
Na koniec
Konkurs trwa do 16 listopada br. Szczegółów na jego temat oraz regulamin można natomiast znaleźć na stronie www.getting-to-zero.pl. Atrakcyjne nagrody czekają!
Informacje pochodzą ze strony www.getting-to-zero.pl